كمك به دشمنان رژیم صهیونیستی را افتخار و عزت خود می دانیم
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا ، 'غضنفر ركن آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت طی گفت و گوی با شبكه خبری 'الجدید' لبنان با تاكید بر اینكه فشارهای غرب به ایران بهای اتخاذ مواضع اصولی مخصوصا در زمینه مقابله با رژیم صهیونیستی است، ادامه داد: كشورهای غربی خیلی سعی داشتند كه با دادن امتیازهایی، ایران را از پشتیبانی مساله فلسطین باز دارند.

وی با اشاره به تهدیدات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: موشك های هدف گیری شده ما به منظور پاسخ به هر گونه تجاوزی آماده بوده و در صورت هرگونه حمله ای ، منافع صهیونیست ها را در تمامی منطقه و جهان هدف قرار خواهیم داد.

سفیر ایران گفت: تهدیدهای رژیم صهیونیستی بر ضد جمهوری اسلامی ایران غیر واقعی بوده اما با وجود این ایران همواره آماده پاسخ گفتن به هر نوع هجوم نظامی است.

ركن آبادی با اشاره به اینكه ایران در این خصوص با هیچ كس شوخی ندارد ، ادامه داد: رژیم صهیونیستی با وجود رزمایش ها و تمرینات پیاپی از زمان اتمام جنگ 33 روزه سال 2006، می داند كه قدرت آغاز جنگی جدید را ندارد.

وی با اشاره به نتایج تحقیقات مراكز پژوهشی رژیم صهیونیستی كه گفته اند كه این رژیم توانایی هیچگونه هجوم و حتی دفاع در برابر هر نوع حمله ای را نیز ندارد، ادامه داد: این سخنان در حالی مطرح می شود كه طی شش سال گذشته، ارتش این رژیم رزمایش های زیادی انجام داده است.

سفیر ایران در لبنان با تكذیب این سخن كه گفته می شود سیر روند برنامه هسته ای ایران كند شده است، ادامه داد: ایران طی رایزنی های خود با كشورهای 1+5 موفقیت های مختلفی در عرصه سیاسی و فنی به دست آورده است.

این مقام دیپلماتیك كشورمان اتهامات آمریكا را در خصوص انحراف پرونده هسته ای ایران از مسیر صلح آمیز بودن، به شدت رد كرد و افزود: كسانی كه این اتهامات را مطرح می كنند لازم است كه دلایل و مدارك خود را در این خصوص ارایه كنند و ما مجددا بر موضع دینی و شرعی خود كه رهبر معظم انقلاب در خصوص حرام بودن ساخت و استفاده از بمب هسته ای اعلام داشته اند، تاكید می كنیم.

وی با تاكید بر اینكه این مساله خط قرمز ما است و هیچ كس نمی تواند از آن عبور كند، تصریح كرد: برنامه هسته ای ایران از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و با حمایت غرب آغاز شده و با پیروزی انقلاب و بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی در تهران ، بحث توقف این پروژه از سوی غرب مطرح شده است.

وی با تاكید بر بی تاثیر بودن تحریم ها خاطر نشان كرد: ایران تدبیرهای لازم و پیشگیرانه را در خصوص این تحریم ها اتخاذ كرده و به مواضع و اصول خود تا پایان، ملتزم و متعهد باقی خواهد ماند.

سفیر كشورمان در لبنان با تاكید بر اینكه ایران خواستار حفظ امنیت در سراسر منطقه و همچنین تمامی جهان است، ادامه داد: ایران نمی خواهد كه شروع كننده هیچ گونه تنشی در منطقه باشد اما در موضع دفاع از خود اگر هرگونه اشتباهی در قبالش انجام پذیرد، پاسخی سخت و دردناك خواهد داد و ما نسبت به سخنی كه می گوییم آگاه بوده و قدرت به اجرا در آوردن آن را داریم.

وی در خصوص مساله سوریه بر موضع اصولی ایران در ایستادن در كنار اكثریت مردم این كشور تاكید كرد و افزود: اكثریت مردم سوریه خواستار اجرای اصلاحات در چارچوب نظام فعلی هستند و ما نیز بر ضرورت اصلاحات و متوقف شدن خشونت و همچنین دخالت نداشتن بیگانگان تاكید داریم.

ركن آبادی با تاكید بر اینكه موضوع سوریه با گفت وگوهای داخلی بین ملت و نظام حل و فصل می شود، ادامه داد: پشتیبانی ایران از سوریه به جنبه های سیاسی و اقتصادی خلاصه می شود و ایران به هیچ وجه در این كشور دخالت نظامی ندارد.

وی تصریح كرد ، هر كس در امور داخلی سوریه دخالت كند در حقیقت به آمریكا و رژیم صهیونیستی خدمت كرده است.

سفیر ایران در لبنان با اشاره به اینكه روسیه، چین، ایران و برخی دیگر از كشورها به عنوان بخشی از جامعه جهانی مخالف سقوط نظام سوریه هستند، ادامه داد: به اعتقاد ایران سقوط نظام سوریه محال و غیر ممكن است.

وی با اشاره به سیاست یك بام و دو هوای آمریكا و دیگر كشورهای غربی در برخورد با ملت های مختلف ،خاطر نشان كرد: آنها به بهانه پشتیبانی از مردم در برابر نظام 'معمر قذافی' دیكتاتور معدوم لیبی، نیروهای نظامی خود را وارد این كشور كردند و از سوی دیگر در بحرین، نیروهایشان را برای پشتیبانی از نظام بر ضد مردم به این كشور اعزام كردند.

ركن آبادی اظهار داشت: آنها دموكراسی را تنها وقتی كه در چارچوب مصالح و منافعشان باشد خوب می دانند و اگر غیر از آن باشد، این دموكراسی معنای بدی پیدا می كند.

مدیركل سابق خاورمیانه وزارت خارجه گفت : ایران آمادگی دارد كه از ارتش لبنان پشتیبانی كند و هر آنچه را كه احتیاج دارد، در اختیارش بگذارد.

ركن آبادی همچنین از پیشنهادهای مكرر ایران در خصوص كمك به لبنان در خصوص حل و فصل بحران برق در این كشور سخن گفت و افزود: از زمان دولت 'سعد حریری' نخست وزیر سابق و رییس جریان 'المستقبل' لبنان یادداشت همكاری میان دو كشور به امضاء رسیده و دولت فعلی دو روز پیش در خصوص آن تصمیم گیری كرد.





:: برچسب‌ها: فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: